יום רביעי, 20 באוגוסט 2008

המלצות לעיצוב החופה שלכם

איך שאני רואה את הדברים החופה היא המרכז של הערב ביום החתונה. אמנם הרבה אורחים מחכים שזה יגמר מהר כי זה החלק ה"משעמם" מבחינתם, אך אני חושב שיש לתת משקל נכבד יותר לטקס זה (הרי לשם כך התכנסנו כאן, לא???, או שבעצם באתם רק לאכול ולדבר?). אני בטוח שהרבה שותפים לדעה זו כאשר הם חושבים על החתונה שלהם. כי בכל אופן לא הוצאנו הרבה כסף בשביל להיות מרכז למפגש חברתי - אך לצערנו לא ניתן להימנע מזה - אך עדיין ניתן להשקיע בטקס החתונה ועצב את החופה שהיא מרכז האירוע בדרך ייחודית ומגניבה.

מבנה החופה:


בד"כ המבנה של החופה היא בצורה מרובעת והיא מוגבהת מהקרקע. חופה שהיא גדולה תאפשר לבני משפחה לעמוד ולהצטרף לזוג הטרי, במידה והחלטתם שזה מה שאתם רוצים. ישנם חופות שממוקמות בלב אגם עם כניסה לחופה דרך גשרון - שזהו מבנה חופה ייחודי יותר אך מרחיק באופן פיזי את הקהל מהחופה. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות כמובן, וחשוב שתקחו בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל חופה כאשר אתם מתכננים את החופה שלכם. חופה מהדור הישן היא ש-4 אנשים קרובים מחזיקים את החופה מעל לזוג הטרי - דבר זה יוצר קרבה פיזית של הקהל וחיבור חזק יותר לעצם החופה, אך בד"כ היא אינה מוגבהת וקשה לאנשים הנמוכים מבנינו לראות את החופה.


עיצוב חופה:

מבחינת עיצוב החופה, חשוב ראשית שהחופה תהה מוארת היטב, כך שהקהל יוכל להינות מעצם המעמד (ניתן להוסיף מעט תאורה צבעונית). השביל המוביל לחופה הינו האלמנט העיצובי הראשון של עצם עיצוב החופה והכניסה אליה. ניתן לעצב את שביל הכניסה לחופה בסידורי פרחים, מוביילים צבעוניים, בדים נשפכים וקשירות ייחודיות. ניתן להוסיף נרות שיקשטו את שביל החופה ויתנו נופך מרגיע ועיצובי לחופה שלכם, ניתן לקשט את השביל גם בבלונים. אני אישית אוהב גם שאת הכניסה לחופה מלווים ילדים המפזרים עלי כותרת של פרחים ומפריחים בועות סבון לאוויר - דבר זה לדעתי מוסיף מימד מחיה ומרגש לאירוע.מבחינת עיצוב החופה נהוג לעצב אותה בצבע לבן, אך עדיין ניתן לקשט את החופה בזרי פרחים או בלונים צבעוניים.

בעיקרון, אם אתם שוכרים חברה לעיצוב אירועים, הם ידאגו לכל הפרטים האלו בשבילכם - אך, חשוב שתעברו איתם מהם הפרטים החשובים לכם ותחשבו עליהם טרם הפגישה עם החברה לעיצוב אירועים. הם מסוגלים להציע לכם שלל גימיקים ייחודיים לאירוע שלכם, כמו: זיקוקים/זיקוקין בזמן הכניסה לשביל החופה, זיקוקי דינור בסוף החופה, בלוני הליום, הפרחת פרפרים, הפרחת יונים לבנות ועוד. כל האלמנטים האלו יכולים לשדרג את האירוע שלכם וחשוב שתיוועצו ראשית עם מארגן החתונות שלכם לגבי עלויות.


מזל טוב ובהצלחה

יום חמישי, 14 באוגוסט 2008

טיפים לעיצוב והפקת חתונה

כיום, עניין החתונה והפקות אירועים הינו בעל חשיבות עליונה, עצם העניין של הפקות אירועים מלווה בהשקעה כספית לא קטנה והתרוצצויות לסידורים לחתונה ללא הרף. בכל זאת, מתחתנים רק פעם אחת (או לפחות לכך שואפים, ברובם). מחשבות רבות, פנטזיות, רעיונות, תכנונים ומאווים לגבי האופי של החתונה חולפים במוחם של הזוג הטרי. כל זוג שואף ליצור לעצמו את חתונת חלומותיו ומדמיין כיצד הוא היה רוצה לראות את החתונה שלו. כאשר, לחלק מהזוגות האידיאל אשר מנחה את אופי האירוע הוא "חתונה שלא נראתה כמותה" ו -"לעשות חתונה מיוחדת", פה נכנס אלמנט הייחודיות. אך עדיין, יש לשים לב לפרטים רבים ולתכנן באופן קפדני את האירוע שלכם כך שיעלה בקנה אחד עם האופן בו הייתם רוצים שהחתונה שלכם תיתפס.

השקעה בדברים גרנדיוזיים כמו אומנים אורחים וכו' הינה מושפעת מבחירה אישית ואלמנטים כלכליים בתהליך הפקת האירוע (למרות שאישית אני לא מת על העניין כיוון שלדעתי זה מסיט את תשומת הלב מהחתן והכלה. בשביל זה התכנסנו פה, לא? או שבאנו לראות הופעה של זמר מצליח?? - נקודה למחשבה). אבל כל אחד וטעמו מבורך יהיה. עדיין גם אם החלטתם להשקיע בדברים גרנדיוזיים או ליצור לעצמכם חתונה פשוטה, מעבר לכל הגימיקים שניתן להוסיף לאירוע חשוב לזכור כי - הדברים הגדולים נמצאים בפרטים הקטנים ... ואל להקל בהם ראש.

תחשבו למשל - כאשר אתם באים לאירוע כאורחים אתם מייד שמים לב אם המוזיקה גבוהה מדי, התאורה עמומה מדי וכו'. ואלו יכולים מבחינתכם להוריד בערכה של החתונה ובוודאי לא הייתם רוצים שזה יקרה בחתונה שלכם. לכן, השלב של תכנון האירוע הינו בעל ערך עליון כי בזמן החגיגות אתם פשוט לא תוכלו לשים לב לכלום.

אז הנה לשם כך החלטתי להביא מספר טיפים בתחום על עיצוב אירועים:

אז הדבר הראשון כאשר באים לתכנן את תהליך עיצוב החתונה שלכם הינו לתכנן איזה חלק מהתקציב אתם הולכים להשקיע בעניין. מוטב להיוועץ באדם מקצועי או לשכור חברה של עיצוב אירועים שתעשה את העבודה עבורכם. כאשר תתכננו את התקציב שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל להגביל את עצמכם מבחינת הגימיקים שאתם רוצים באירוע שלכם. דבר אחד חשוב לזכור כשבאים לפגישה עם נציג של חברת עיצוב אירועים - לרעיונות העיצוביים אין סוף. ולכן כדאי לבני הזוג לשבת יחד טרם הפגישה ולהיוועץ ולהחליט על קו מנחה של האירוע. מומלץ גם להיוועץ בחברים בנושא ולקרוא באינטרנט על רעיונות שאולי עלולים למצוא חן בעינכם ולהתאים לכם. חשבו על מוטיבים שמאפיינים אתכם כבני זוג וכיצד ניתן לשלב אותם בחתונה שלכם. למשל, אם לבת הזוג יש קול מדהים, ובן הזוג הינו פנומנל בגיטרות חשמליות - אתם יכולים לחשוב על כניסה לחופה תוך שהיא שרה והוא מנגן.

כאשר בוחרים חברת הפקת אירועים מומלץ להיפגש עם בין 2 ל-3 חברות בשביל להתרשם מתיק העבודות של כל אחד מהם ולראות מה הדבר הייחודי אותו הם יוכלו להביא לחתונה שלכם. אלמנט שיש לבחון הוא הניסיון שיש לחברה בתחום הפקות אירועים, כמה אירועים הם עשו? באילו מקומות? התרשמו ממעצב האירועים שלכם באופן אישי ותראו כיצד הוא זורם איתכם ברעיונות שלכם ונותן לכם פתרונות עיצוביים שעולים בקנה אחד עם הדברים עליהם חשבתם.כאשר אתם סוגרים מקום לאירועים - מועדון יוקרתי, אולם או גן אירועים תדאגו שמפיק האירוע שלכם יבקר באולם במידה ולא היה שם.

כאשר אתם בוחרים מקום לאירועים שנראה לכם, בין אם זה מועדון יוקרתי, גן או אולם וודאו כי החופה מוארת מספיק ומה אתם מקבלים ללא תוספת תשלום, כמו: עיצוב חופה, שולחנות מעוצבים, נרות לאווירה, בופה - מדי פעם קורה ששוכחים לעדכן את הלקוח בפרטים הנ"ל וחבל.

אחרי כל ההכנות צריכים לקשט את הרכב לאירוע - חשוב מאוד לקשט את הרכב ותמיד כיף לזכות בברכות ולראות איך כולם מתבוננים בכם ומחווים דעה על הרכב שלכם. את הרכב מומלץ לקשט ביום החתונה בשעות הבוקר, הפרחים והסרטים צריכים להראות חדשים ורעננים לכן דחו את קישוט הרכב לרגע האחרון.מומלץ לא להשתמש יותר מדי בנייר דבק, אל תשכחו שגם צריך להוריד את הכל יום אחרי החתונה.בלונים- תמיד מומלץ אבל קחו בחשבון שהם נוטים להשתחרר בגלל הרוח...פרחים- את הפרחים רצוי להדביק היטב ולדאוג שהם טריים ובצבעים חזקים, אדום, צהוב וכו'.אם אתם שוכרים רכב בדקו שאין הגבלות וציינו מראש שהרכב משמש ליום החתונה, היזהרו עם הדבקים והקשירות של הסרטים אחרת תאלצו לשאת בנזק הכספי.מומלץ לקשור את כל הסרטים בידיות, אנטנה או כל דבר אחר, רק כמה שפחות בדבק.לצפצף! תצפצפו המון ותזכו להרבה איחולים מנוסעים בכביש, מתחתנים פעם אחת לא?קצת חו"ל- אפשר לקשור לחלק האחורי של הרכב פחיות וקופסאות שימורים, כולנו נתקלנו בתמונה הזאת באין ספור סרטים ותוכניות טלוויזיה אז למה לא גם במציאות?

עכשיו אפשר לנסוע ברחובות העיר, לצפצף ולזכות בברכות מזל טוב, ועוד רגע אתם בחופה...

במידה והחלטתם לעשות חתונה קטנה בחיק הטבע, יש לדאוג לכל הדברים לבד ולתכנן את האירוע ביתר קפידה. תחשבו מה הייתם רוצים לעשות שם. הקלה ראשונה היא שאתם לא צריכים להסתובב ולבחור מקום לאירועים, כיוון שהוא זמין ונמצא בטבע, אך לחסוך את ההתרוצצויות בחיפוש מקום לאירועים הינו כבר יתרון עבורכם. תתכננו גימיקים בהם אתם מעוניינים כמו: הפרחת בלונים, זיקוקי דינור, טיפולים לאירועים, מופע זיקוקים / זיקוקין, מעגל מתופפים, סדנאות בישול, מטפלים לאירועים או דברים אחרים שאני לא חשבתי עליהם.דבר נוסף שיש לדאוג לו הוא תקליטן. מומלץ לבחור תקליטן שאתם מכירים מאירועים בהם ביקרתם ואהבתם את האופן בו הוא מתקלט. לבחור דיג'יי לאירועים שזהו תחום ההתמחות שלו יכול להיות עניין קצת יותר יקר, אך עדיין דיג'יי לאירועים לא בהכרח מתאים לאירוע בטבע וכך ניתן להסתפק בתקליטן פשוט. דבר נוסף וחשוב שיש לדאוג לו הוא מזון, מה האורחים יאכלו? האם להזמין שירותי קייטרינג לאירוע? אם כן איך בוחרים חברת קייטרינג לאירועים? אז ראשית, חשבו טוב יחד איזה סוג של אוכל אתם מעוניינים שיהיה באירוע שלכם. תוכלו למצוא באינטרנט חברות קייטרינג מצוינות שמספקות שירותי קייטרינג עם המלצות מלקוחות מכל הסוגים ומכל המינים.

כאשר עושים אירוע בחוץ העבודה הלוגיסטית היא קצת יותר מורכבת וחשוב לאבזר את המקום אותו בחרתם בציוד לאירועים המתאים לאופי האירוע שלכם, בין אם זה פופים או אוהלים לאירועים או כל דבר אחר. על מנת להיחשף למגוון של ציוד לאירועים שקיים מומלץ להיעזר באינטרנט ולהקליד בגוגל את הערך של השכרת ציוד לאירועים או ציוד לאירועים שם תוכלו למצוא מגוון של תוצאות עבור חברות שעוסקות בהשכרת ציוד לאירועים ושציוד לאירועים זהו תחום ההתמחות שלהם.

אם אתם עושים אירוע שהוא לאו דווקא חתונה - תחשבו על גימיקים ואטרקציות שאתם מעוניינים להוסיף לאירוע שלכם ותוכלו למצוא ברשת מגוון של אטרקציות לאירועים או השכרת ציוד לאירועים שיכולים להתאים גם לאירועים בטבע ,כמו: הפרחת בלונים, זיקוקי דינור, טיפולים לאירועים, מופע זיקוקים / זיקוקין, מעגל מתופפים, סדנאות בישול, מטפלים לאירועים ועוד...

בקיצור התחום של הפקת אירועים הינו תחום מורכב ומגוון ומומלץ תמיד להיעזר בחברת הפקת אירועים ולתת להם לשבור את הראש בכל הנוגע לארגון ועיצוב האירוע.

שיהיה בהצלחה! מזל טוב!!!

יום חמישי, 24 ביולי 2008

על בחירת חברה להפקת חתונה / אירוע

מי מאיתנו לא מפנטז על הרגע בו הוא יעמוד מתחת לחופה? בין אם זה תחת כיפת השמיים על חוף הים או מנגד בתוך אולם מקורה וסגור. כולנו חולמים על הרגע בו נתחתן ומפנטזים ומדמיינים כיצד זה יראה. כמובן, שבמהלך הזמן התוכניות משתנות, רעיונות שנראו בעבר נראים לפעמים פחות טוב כאשר מגיעים למעמד החתונה - אך תמיד חשוב לחשוב כיצד אתם רוצים לתכנן את החתונה ולהפיק את האירוע, כך שיתאים לציפיות שני בני הזוג וינה על צריכהם. בין אם זו חתונה קטנה או בין אם זו חתונה גדולה עם מאות מוזמנים. בעצם, כולם רוצים את אותו הדבר פחות או יותר - חתונה ייחודית שכולם יזכרו.

כאשר מגיעים לרגע עצמו בו נופל האסימון שצריך להתחיל ולהתרוצץ לגבי ארגונים לחתונה מתחיל הלחץ האמיתי. לארגן שמלה, צלם, תקליטן, למצוא מקום לאירועים שעונה על הדרישות של בני הזוג, בין אם זה אולם או גן אירועים. פה מתחילה העבודה הרצינית בכל הקשור להפקת אירועים בין אם זו חתונה או אירוע מסוג אחר.


על מנת להגשים את הפנטזיה לאופן בו החתונה תיראה ותהיה מאורגנת, חשוב לתכנן את כל הפרטים מראש בצורה מעמיקה. הבעיה מתחילה כי לרובם אין נסיון בארגון חתונה בפרט או בהפקת אירועים ככלל. נכון, על פניו עצם העניין של הפקת אירועים אינו נראה מסובך כלל. מוצאים מקום לאירועים, צלם, תקליטן, סוגרים שמלת כלה וזהו. אמנם, על פניו דברים אלו אינם מסובכים ברמה שבה לא ניתן לעשות זאת לבד. אלא שבפועל לא כל אחד מסוגל לארגן אירוע טוב ברמה כזו או אחרת, בעיקר כאשר מדובר באירוע גדול עם מוזמנים רבים וההשקעה הכספית הינה גדולה.


בדרך כלל אין לזוגות שעומדים להתחתן זמן רב להשקיע בתהליך הארגון ותכנון האירוע, לכן, לעיתים מומלץ בנסיבות שרשמתי מעלה לשכור איש מקצוע שתחום עיסוקו הוא הפקת אירועים. כמובן, יש לבחון לשם כך את עניין התקציב, אך לעיתים כאשר הכאב ראש מעצם הפקת האירוע עדיף לתת לבעל מקצוע לשבור את הראש. מעבר לכך היות וזהו תחום התמחותו (ובמידה ואתם מקבלים המלצות על איש שכזה או שאתם שוכרים חברה לעיצוב אירועים שחברים המליצו לכם עליה) כמעט בהכרח החתונה או האירוע שלכם ישודרג ברמתו. החל מחשיבה על כל הפרטים הקטנים ועד לעצם הפקת האירוע עצמו. כדאי לזכור כי לפעמים הפרטים הקטנים הם אלו שנותנים אך הנופך ומשנים את פניו של האירוע מאירוע סביר לאירוע מוצלח מאד.


כאשר אתם נמצאים באירועים של אחרים אתם שופטים באופן טבעי לפי הדברים הקטנים כביכול שהורידו מערכו של האירוע - עיצוב השולחנות, עוצמת התאורה, עוצמת המוסיקה וכו'. אין להקל ראש בדברים אלו וחשוב לזכור מנסיונם של רבים אחרים שכל התחתנו כי בעצם מעדויותיהם ניתן ללמוד כי כאשר האירוע הוא שלך אתה לא שם לב בכלל מה קורה מסביבך ואיך הכל מתנהל. כך שלבדוק שהכל בסדר בזמן האירוע שלך זה מאד קשה וכמעט אף בלתי אפשרי. מנקודה זו ניתן להבין את חשיבות העניין של לשכור איש המתעסק בהפקת אירועים או חברה טובה לעיצוב אירועים. היתרון העצום בעצם לקיחת חברה לעיצוב אירועים היא הוזלת העלויות באופן משמעותי מול הספקים בתחומים שהשונים. היתרון השני היא שעושים עבורך את העבודה - כמובן שלא בחינם.


מבחינת היתרונות - כאשר שוכרים חברה רצינית להפקת אירועים יוצא אפוא שהם מטפלים ומתכננים ביחד איתכם הזוגות את כל אופיו של האירוע והקו הנחה בו הוא אמור לצעוד. החל ממציאת מקום לאירועים שעונה על דרישותיכם, השכרת ציוד לאירועים, כמו שירותי בר קפה, השכרת פופים ועמדות בופה אם אתם עושים אירוע או חתונה שלא במסגרת האולם, מציאת דיג'יי לאירועים מוכר ובעל שם בעלות מתאימה, שירותי קייטרינג במידה והאירוע הוא בחוץ ולא בגן אירועים, עיצוב השולחנות, הדפסת הזמנות לחתונה ועוד.


חשוב לזכור דבר נוסף - מתחתנים בדרך כלל פעם אחת וזו השאיפה למרות שלעיתים החיים מוליכים אותנו לחתונות חוזרות. אך מתוך נקודת מוצא שכולם מעוניינים להתחתן פעם אחת חשוב לתכנן את האירוע בקפידה בין אם החלטתם לשכור שירותי הפקת אירועים או שהחלטתם לארגן את הכל בעצמכם. ישנם כיום זוגות רבים שמעדיפים לארגן את האירוע שלהם בעצמם. חשוב לחשוב כל כל הדברים שיש לחשוב עליהם מראש בשביל לא לקבל הפתעות ברגע האחרון כי שכחתם דברים מסויימים. ראשית, חפשו מקום לאירועים שיענה על האופי של החתונה שאתם רוצים. אתם רוצים לחגוג את האירוע בגן אירועים? באולם? אולי במקום בטבע? יש לחשוב מה אתם צריכים בשביל כך, איזה סוג של אוכל יהיה באירוע? האולם מספק את המנות? ואם כן מה הרמה של האוכל - אל תוותרו על חלק הטעימות של האוכל באולם וכמובן קבלו משובים שמאנשים שהתנסו כבר באירוע באותו המקום שאתם מעוניינים. במידה ואין לכם ממליצים תוכלו להיעזר ברשת האינטרנט לשם כך לנסות ולראות בטוקבקים מה אנשים חשבו על המקום שבחרתם ומה הייתה ההתנסות עם בעלי האולם.


במידה ובחרתם לחגוג במקום בטבע אתם חייבים לחשוב ולהתקשר עם חברה המספקת שירותי השכרת ציוד לאירועים וחפשו אם הציוד לאירועים שהם מספקים תואם לרעיון שיש לכם לחגוג את החתונה שלכם בטבע - לדוגמת הפרחת פרפרים בחתונה לבנה. הציוד שתשכרו הינו מגוון כמו פופים לישיבה, מחצלות וכו'. אולי תחשבו אפילו על אטרקציות כמו מעגל מתופפים, מופעי אש וכו'. תכננו איזה סוג של שירותי הסעדה אתם רוצים שיהיה באירוע, האם אתם מתכוונים להכין את האוכל או לשכור שירותי קייטרינג? ברשת האינטרנט תוכלו למצוא המון חברות המספקות שירותי קייטרינג והסעדה עם ייחוד שונה אך חשוב לזכור כי ההתרשמות מהתמונות היא אמנם יפה ונכונה, אך חשוב לא פחות להשתמש בממליצים שכבר חוו ועסקו בעבר עם חברת הקייטרינג אותה בחרתם.


אז האם לשכור חברת להפקת אירועים או לא?


הפרמטר הראשון שיש להתחשב בו הוא כמובן השיקול הכלכלי. אך חשוב לזכור כי לעיתים שווה להשקיע בחברה שתעשה עבורכם את כל העבודה כי יש לה קשרים עסקיים עם ספקים שונים. והיא גם יכולה לחסוך לכם עלויות רבות במשא ומתן מול הגורמים השונים. כיוון שהחברה או המפיק כבר עסקו בהפקת עשרות ואפילו מאות חתונות הוא מכיר את כל הטריקים והשטיקים בתחום ויודע בניגוד אליכם על מה הוא יכול לשאת ולתת והיכן ניתן לקבל הנחות משמעותיות. הוא גם בקשרים עסקיים עם חברות אחרות כמו חברות להשכרת ציוד לאירועים ויכול לתת לכם מחירים טובים יותר אם תפנו דרכו בניגוד לאם תעשו זאת באופן פרטי. החסרון היחיד של זה זהוא ממליץ לכם על קולגות שלו שעוסקות בכך ולאו בהכרח הטובות ביותר בתחום או עבורכם, לכן כדאי לבחון מראש עם מי החברה מקושרת - ניתן לשאול את אשי הקשר של החברה ולקרוא באינטרנט על החברות איתם הוא עובד.


שיקול נוסף חשוב הוא ארגון הזמן. בוודאי רובכם טרודים בעבודה ולימודים ואין לכם זמן לכל ההכנות. במקרה כזה חברה להפקת אירועים עושה את כל העבודה בשבילכם, הם גם מארגנים את הזמן בצורה יותר מקצועית ונכונה. כך שלא תבזבזו את זמנכן בפגישות חוזרות ונשנות מול ספקים. הם ימצאו עבורכם מקום לאירועים שהולם את דרישותיכם, ימצאו דיג'יי לאירועים מוכר ובעל נסיון עשיר ובכך יחסכו מכם המון כאב ראש.



לסיכום, האופציות כיום הינם מגוונות, אתם יכולים לשכור חברה שתטפל בכל החבילה, החל ממציאת מקום לאירועים, בחירת שמלת כלה, טיפול בהזמנות, ארגון חינה, סידור ישיבה למוזמנים ועוד. לעומת זאת יהיו מפיקים שנוכחים אף ורק בזמן האירוע ויתפעלו את כל הכרוך בהפקת האירוע עצמו, החל מסידורי ישיבה ועד להוצאת המנות.
בכל אופן שתהיה לכם חתונה מהנה ואני מקווה שמאמר זה תרם לכם בנושא הבנת חשיבות של תכנון והפקת האירוע.

יום חמישי, 10 ביולי 2008

טיפים וטריקים בתחום עיצוב אירועים

מאמר זה הולך לסקור מספר טיפים וטריקים הגיוניים בתחום עיצוב אירועים שיהוו את המפתח להוצאה מוצלחת. טיפים אלו מיועדים לכל מתכנני הפקות אירועים ועיצוב אירועים באשר הם במטרה לעזור וליצור חוויית אירוע מהנה וחלקה ככל שניתן.

תכנון תוכנית האירוע

אני לא יכול להדגיש זאת בצורה מספקת. ברגע שהתאריך קבוע ביומן אתה צריך להתחיל ולתכנן דברים שונים. דמיין לעצמך שאתה בונה בית. אתה מתחיל עם תוכנית ארכיטקטורית ואז בונה את היסודות, המסגרות וכו'. הצעד הראשון הוא לחשוב בצורה הוליסטית וכוללת על האירוע שלך. איך היית רוצה שהוא ייראה? איך היית רוצה שהוא יתנהל? תכנן את האירוע מההתחלה שלו ועד לסיום שלו. לאן האורחים צריכים להגיע? אילו פעילויות מתוככננות? מתי כולם יאכלו, האם יש אוכל באירוע, אולי להזמין שירותי קייטרינג? מה יהיה בתפריט? איזו חוויה אתה רוצה שהאורחים שלך יקחו מהאירוע שלך? ברגע שיש לך תאריך ספציפי אתה יכול להתחיל לשבת עם הלוח שנה ולשרטט לך את המסלול להצלחת האירוע שלך. בשלב תכנון הפקת האירוע שלך חשוב לחשוב על כל הפרמטרים מעלה. לפי התקציב שלך אתה יכול להחליט אם להשכיר מועדון להפקת האירוע, לשכור תקליטן, להזמין שירותי קייטרינג, שירותי זיקוקי דינור, שירותי עיצוב חופה וכו'. לכל השאלות מעלה ולהמלצות במאמר זה תוכל למצוא באינטרנט חברות רבות שתוכל לקבל מהם שירותים אשר יפיקו את האירוע שלך או יסייעו לו - הכל כמובן בהתאם לתקציב שלך. אם התקציב שלך יאפשר הזמנת שירותי קייטרינג כי החלטת שאתה רוצה שיהיה אוכל באירוע, וזה מבחינתך לא יקר וחוסך המון עבודה אז לך על זה. גם, חיפוש מקום לאירועים באינטרנט יספק לך שלל של חברות אשר יציעו לך מקום לחגוג ולהפיק את האירוע שלך אם אתה מעוניין בהשכרת מקום לאירועים או מועדון כזה או אחר.

חשב כמה זמן כל צעד בתכנון האירוע שלך אמור לקחת, ואז תוסיף לזה זמן אקסטרה לכל מקרה.

שלב זה הוא נחוץ והכרחי על מנת ליצור לעצמך שלווה נפשית ותכנון מוצלח של האירוע שלך. חשוב שתבחר לך ספקים שאיתם ניתן לעבוד ולסמוך עליהם כיוון שישנם כאלו שלא ניתן לסמוך עליהם כאשר אתה מתכנן את האירוע שלך. זהו חלק מהותי וחשוב כאשר אתה מתכנן אירועים בכך שלא תיפול עם ספקים לא אמינים שיחזרו בהם מן ההבטחות שלהם אליך. תכנון האירוע שלך מראש עם לקיחת זמן ספייר מראש הוא חשוב ומהותי בשלב האירוע וכך תמנע מעצמך לחצים מיותרים.
הזמן את כל הציוד הדרוש מבעוד מועד ותרגיש את עצמך בר מזל אם יש לך מספר קופסאות שיושבות אצלך במחסן בשבוע שלפני האירוע שלך. עדיף מוקדם ממאוחר מדי. תוכל אף להיעזר באינטרנט - כיום ישנם חברות שמספקות שירותי השכרת ציוד לאירועים וחשוב לעשות סקר שוק טוב ולראות מה כל חברה מציעה לך. ציוד לאירועים יכול להיות מגוון, החל ממעגל מתופפים, בלונים, זיקוקים, כסאות ישיבה ופופים וכל דבר אשר תזדקק לו. באינטרנט תוכל לצפות בכל סוגי הציוד שהחברות השונות מספקות וכך תוכל למצוא משהו שמתאים לתקציב שלך או אפילו אולי יעלו לך רעיונות חדשים לאטרקציות להפקת האירוע שלך.

צרף בהתנדבות חברים וידידים שניתן לסמוך עליהם וחברי משפחה ותאציל עליהם משימות קטנות על מנת שהאירוע יזרום בצורה חלקה ככל הניתן.

אתה טוב בהכנת פלטות סלטים אוריינטליים, אך נאבק כאשר זה מגיע לכך שאתה צריך לעצב קישוטים באירוע? תתקשר לחברים יצירתיים ובקש מהם עזרה באספקט זה של האירוע שלך. לא צריך שאדם אחד ישא בכל הנטל של הפקת אירועים לבדו, וגם זה יכול להיות יותר מהנה כאשר עובדים בצוות. נחמד גם להעלות רעיונות שונים ולקבל רעיונות לעיצוב האירוע מאנשים אחרים - יכול להיות שמישהו יציע פעילות ייחודית שתפתיע אותך. כאשר אתה מעצב את האירוע שלך, דבר נכון לעשות הוא לשלוח קודם חבר או בן משפחה בשביל לקבל פידבק לפני שאתה מתחיל לעצב את האירוע שלך. אח"כ תבוא עם כל החברים שיעזרו לך בתחום עיצוב האירוע. ברגע שתחלק ותאציל סמכויות על אחרים שיעזרו לך להרים את האירוע אתה תרגיש הרבה יותר טוב כאשר אתה תתקדם לכיוון היום הגדול שלך וכך, האירוע שלך יזכה לקבל נקודות מבט שונות שיוסיפו טעם טוב לעבודה הקשה שאתה והולך להשקיע בעיצוב האירוע שלך.

בחר נושא לאירוע שלך ורוץ איתו!

חלק מהאירועים הינם יותר גמישים מאחרים, אז יכול להיות שעצה זו לא תתאים אם אם אתה מתכנן אירוע שיש לו קו מנחה קשיח, אך ברוב המקרים נושא האירוע שתבחר בו הוא גמיש ויכל לספק לך עוגן מאורגן בשבילך. אם אתה מתכנן מסיבת יומולדת לילד שלך שבן השש שאוהב צפרדעים, למשל, אתה יכול להזמין מראש חולצות עם צפרדעים ועוגה בצורת צפרדע ואז לבחור בעיצוב שיהיה תואם את הנושא הזה, כמו: בלונים ירוקים, זיקוקים ליום הולדת, צלחות ומפיות ירוקות, אפילו צלילים של צפרדעים שילווה את האירוע. הילדים מתלהבים ומתים על זה.

תקציב האירוע

טוב, כמובן זה החלק הכי פחות נעים בעיצוב האירוע שלך אך הוא נחוץ מאד. מההחלה, אתה צריך לקבוע תקציב ולהיצמד אליו. אתה יכול לקחת מישהו שיעזור לך בחלוקת התקציב בשביל להבין כיצד אתה יכול להוציא את המירב ממגבלת התקציב שלך. חשוב מאד לא להתפזר ולעשות סקר שוק טוב לגבי כל ציוד לאירועים שאתה הולך להזמין ולרכוש. חבל שתתבאס אח"כ.

לסיכום

טיפים אלו לתכנון האירוע שלך יהפכו להיות באמת שימושיים כאשר תתחיל לתכנן אירועים מסוגים שונים. חשוב לזכור תחום של עיצוב או הפקות אירועים הוא תחום בעל תחרות רבה מאד, אתה יכול להיעזר בחברות מקצועיות אשר יספקו לך שירותי עיצוב אירועים תמורת תשלום, קייטרינג, זיקוקין לאירועים, ציוד לאירועים, ואלו מומלצים בעיקר כאשר מדובר בתקציב גבוה ואירועים גדולים שדורשים המון זמן ועבודה. טיפים אלו יעזרו לך כמובן גם אם תתכנן אירוע גדול יותר או פחות כי הם מהווים קווי הנחייה בסיסיים בתחום של עיצוב אירועים. אך אם אתה מתכנן מסיבות הפתעה או יומולדת בעצמך אתה תמצא כי טיפים אלו יכולים לעזור לך לשרטט קו מנחה בכל הנוגע לשלב תכנון ועיצוב האירוע עצמו ואף תפיק תועלת ממאמר זה.